Prawda o odchudzaniu

Jeśli ćwiczysz już dłuższy czas ale nie ma żadnych efektów to znaczy, że coś robisz źle.

1. Im bardziej się zmęczysz, tym szybciej schudniesz Takie przekonanie jest błędne. Tak naprawdę jest zupełnie inaczej. Na spalanie tłuszczu będzie wpływać długość wysiłku a nie jego intensywność. Jeśli ćwiczymy na maksa szybko się męczymy i tak naprawdę ćwiczymy krótko a więc nie spalamy swojego zbędnego tłuszczu. Trzeba kontrolować swoje tętno i utrzymać je na poziomie sprzyjającym spalaniu tłuszczu. Jeśli chcemy określić jakie tętno w naszym przypadku będziemy pozwalało na spalanie tłuszczu trzeba sobie określić własny HR. Wystarczy odjąć od wartości 220 swój wiek i otrzyma się maksymalny poziom HR. Jeśli już go mamy następnie wystarczy go przemnożyć przez 65-75% i otrzymamy zakres tętna, który będzie najlepszy dla nas do spalania skutecznego tłuszczu.

odchudzanie2. Najlepszym sposobem na wyszczuplenie nóg jest trening na stepperze To kolejne błędne stwierdzenie. Często w ogóle ludzie mylą między sobą step i stepper. Nie jest to to samo i efekty również będą inne. W przypadku zajęć aerobowych stosuje się właśnie step, na którym można ćwiczyć układy na stopniu. Nie będzie on działał na nasze uda czy łydki. Natomiast stepper takie działanie będzie miał. To urządzenie imituje wchodzenie po schodach i tak naprawdę w związku z tym nasze nogi dość mocno będą obciążone. Jeśli ćwiczenia będą regularne i dość intensywne doprowadzimy do sytuacji, w której nasze nogi będą się zwiększały, ponieważ uda się nam rozbudować kolejne partie mięśni.

3. Wystarczy chodzić na zajęcia 2–3 razy w tygodniu Tutaj trzeba powiedzieć, że i tak i nie. W rzeczywistości WHO mówi nam, że najlepiej jest ćwiczyć codziennie, ale nie zawsze takie możliwości mamy. Dlatego ustalając sobie plan treningów warto podejść do tego racjonalnie i ustalić sobie długotrwały plan działania, który będzie możliwy do realizowania. Lepiej ćwiczyć systematycznie co trzy dni w taki sam sposób, niż zerwać się do ćwiczeń na kilka tygodni codziennie. W ogóle musimy pamiętać, że aby ćwiczenia przyniosły efekty trzeba zazwyczaj poczekać około 6 tygodni od ich rozpoczęcia. Na początku warto skontaktować się z trenerem, który nam podpowie od jakich form ćwiczeń warto rozpocząć swoje działania.