Jak wypracować u siebie płaski brzuch?

Aby pomóc sobie w osiągnięciu wymarzonego, płaskiego brzucha warto skorzystać ze specjalnych zajęć przygotowanych właśnie pod tym kątem. Zajęcia Super Brzuch są organizowane w praktycznie każdym profesjonalnym klubie fitness. Warto jak wypracować płaski brzuchzainteresować się tym nieco bliżej i poznać związane z tym szczegóły, takie jak wymagana częstotliwość uczęszczania na zajęcia czy dieta, której trzeba się tutaj trzymać. Jedynie w taki sposób podejdziemy do tego w odpowiedni sposób i nie będziemy marnowali naszego czasu oraz wysiłku. Zajęcia Super Brzuch składają się z trzech bloków ćwiczeń. Pierwsze 10-12 minut poświęca się tutaj na rozgrzewkę oraz rozciąganie. Następne 20-25 minut to różnego rodzaju ćwiczenia wzmacniające oraz kształtujące poszczególne mięśnie brzucha i grzbietu. Ostatnie 20 minut to ćwiczenia rozciągające, których zadaniem jest poprawienie elastyczności naszych mięśni. Odpowiednia rozgrzewka jest tu niezwykle istotna, bowiem to właśnie ona przygotowuje nasz organizm do obciążeń związanych z ćwiczeniami. Po jej wykonaniu puls przyśpiesza, a temperatura naszego ciała wzrasta, dzięki czemu mięśnie są znacznie lepiej przygotowane do wysiłku. Dzięki prawidłowo wykonanej rozgrzewce takie ćwiczenia staną się dla nas nie tylko znacznie łatwiejsze, ale również i przyjemniejsze, dzięki czemu będziemy podchodzili do nich ze znacznie większą ochotą. Co bardzo ważne, zaniedbywanie rozgrzewki może skończyć się poważną kontuzją.

Nie zaniedbuj mięśni brzucha

Istotną cechą ćwiczeń programu Super Brzuch jest to, że wykonuje się je bez żadnego obciążenia – takim obciążeniem ma tutaj być przede wszystkim nasze ciało. Powód tego jest bardzo prosty: nasze mięśnie właściwie nigdy nie są do końca ćwiczenia na brzuchodizolowane od innych, a wykonywanie jakiegokolwiek ćwiczenia w większym lub mniejszym stopniu zmusza do pracy całą grupę mięśni. Takie ćwiczenia z wykorzystaniem ciężaru własnego ciała nie tylko są bardzo skuteczne, ale również budują w nas równowagę i koordynację ruchową. Rzeczywiście skuteczne ćwiczenie mięśni brzucha może być znacznie trudniejsze, niż sądzi wielu ludzi. Mięśnie te odgrywają bardzo ważną funkcję w naszym organizmie, będąc jednym ze stabilizatorów; są w takim razie narażone na liczne bóle czy nagłe rozluźnienia. Aby móc robić to faktycznie dobrze, trzeba przede wszystkim zadbać o prawidłową sylwetkę. Bardzo ważne jest tutaj zapewnienie odpowiedniej elastyczności oraz wytrzymałości takich mięśni. Z tego też powodu sporą część czasu przeznaczonego na takie ćwiczenia zajmuje właśnie rozgrzewka oraz rozciąganie się. Ważne jest także doprowadzenie organizmu do odpowiedniego stanu już po skończeniu treningu. Jeśli jednak rozciąganie zaczyna sprawiać nam jakikolwiek ból, to powinniśmy przerwać te ćwiczenia – takie podejście może bowiem prowadzić do poważnych kontuzji.